نوین سازه البرز

فروش انواع محصولات ژئوپلاست (قالب وافل، قالب های بتنی ، انواع زه کش)

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

چشم انداز پیشنهادی معماری ایران

در بزرگترین هم اندیشی ملی معماری چشم انداز پیشنهادی معماری ایران رونمایی می شود.

با حضور و مشارکت جمع کثیری از برجسته ترین اساتید معماری کشور و چهره های ماندگار ، دوشنبه ۲۸ تیر ماه سالنهای حوزه هنری میزبان بزرگترین هم اندیشی ملی معماری به همت بنیاد معماری انقلاب اسلامی می باشند.

به گزارش ستاد خبری هم اندیشی ملی معماری: در راستای یازدهمین سال از ابلاغ سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ و با توجه به اهمیت اجرایی شدن این سند ، «بنیاد معماری انقلاب اسلامی» به دستور کارگروه هنر و معماری شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری موظف گردید بر اساس یک مطالعه جامع که مفاهیم، اصول و سیاست های معماری امروز و آینده ایران که در آن بر پایه گردآوری نظرات اساتید ، معماران و شهرسازان لحاظ شده باشد ، چشم انداز پیشنهادی معماری ایران را ارائه نماید .

بدین منظور به کمک انجام مطالعات گسترده و برگزاری ۳۰ نشست تخصصی و ارسال بیش از ۳۵ هزار پرسشنامه برای اساتید دانشگاه ، متخصصان و مدیران ارشد اجرایی ، نزدیک به ۳ هزار صفحه محتوا در چهار سال گذشته تولید شد که پس از تجزیه و تحلیل دقیق آنها ، متن پیشنهادی چشم‌انداز آینده معماری ایران از منظر جامعه معماران و متخصصین تنظیم گردید.

بر این اساس نتایج جامع این پروژه بزرگ در یک هم اندیشی ملی ارائه شده وبدین وسیله زمینه‌ اجرایی‌شدن آن در دستگاههای مربوطه فراهم گردد.

بزرگترین هم اندیشی معماری پس از انقلاب میزبان کتاب منویات مقام معظم رهبری در مقوله معماری خواهد شد.

شایان ذکر است؛ این هم اندیشی با مشارکت جمع کثیری از برجسته ترین اساتید معماری کشور و چهره های ماندگار و از سوی دیگر حضور و همکاری صمیمانه بالاترین رده مدیریتی وزارت خانه ها و دستگاه های اجرای و رسمی کشور ، ۱۷ دانشگاه مهم سراسر کشور و بیش از ۲۵ نهاد و سازمان دیگر ، بدون شک از منظر جامعیت یکی از بزرگترین هم اندیشی های تخصصی برگزار شده پس از انقلاب میباشد و می‌تواند نقشه راه مناسبی برای آینده معماری ایران محسوب شود، همچنین در این مراسم از کتاب منویات مقام معظم رهبری در مقوله معماری رونمایی خواهد شد.

گفتنی است این مراسم دوشنبه ۲۸ تیر در سالنهای حوزه هنری از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ عصر برگزار میشود که در صبح نشست رسمی و ۷ نشست تخصصی همزمان در بعد از ظهر می باشند 

سقف وافل چیست

سقف  وافل چیست :

سقوف مشبک, قابلمه ای و یا همان سقف های وافل نوع دیگری از سقف ها هستند که برای پوشاندن قسمت زیادی از سقف که بار کمتری به آن اعمال میگردد اجرا می شود.

این سقف که مانند دال دوطرفه عمل میکند دارای هزینه اجرای نسبتا کمتری نسبت انواع روش های مرسوم سقف های دال مجوف از جمله کبیاکس ، یوبوت و نیز هزینه بسیار پایین تر نسبت سازه های عرشه فولادی میباشد. در این نوع سقف نیازی به میلگردهای تقویتی و اتصال آنها به تیرها نمیباشد بنابراین میتواند از زمان اجرای کمتری نیز برخوردار باشد.

سیستم قالب بندی این نوع دال قابلمه ایست و این سقف دارای وزن کمتری نسبت به بقیه دالها میباشد.

این نوع دال برای پوشاندن دهانه های وسیع مناسب است و چون دو طرفه میباشد در هر چهارطرف خود دارای تکیه گاه میباشد.

در آیین نامه بتن ایران فصل دالها در مورد این نوع دال بتنی توضیحاتی در مورد خصوصیات و نحوه اجرا ارایه شده است.

در این نوع اجرا برای کاهش بار مرده سقف در آن حفره هایی ایجاد میگردد اما در انتهای ستونها و در بعضی موارد در انتها و در امتداد تیرها نیز توپر میگردد.

از آنجا که این سقف دال دو طرفه میباشد در دو سو باربری انجام میگردد.

برای اجرا زیر سقف در قسمت حفره های مربعی قالبهایی قرار میدهند و پس از بتن ریزی روی سقف و بعد از 28 روز که بتن به مقاومت نهایی خود رسید قالب ها باز میگردند.

همچنین از دیگر مزایای این روش میتوان به بتن ریزی یکپارچه بدون استفاده از هرگونه روان کننده در مقایسه با دیگر روش های دال مجوف همچون یوبوت و کوبیاکس اشاره نمود.

قالب های وافل

vafelle

یکی از سیستم های سازه ای اجرای سقف با دهانه تا 15 متر می باشد که علی رغم گذشت چند دهه از ابداع این سیستم سازه ای هنوز در حجم وسیعی در ساخت و ساز های دنیا استفاده می گردد. دلیل این امر مزایای فنی- اقتصادی عدیده این سیستم سازه ای در مقایسه با سایر سیستم های سازه ای سقف های با دهانه زیاد نظیر دال پس تنیده، یوبوت، کوبیاکس و ... می باشد.

نوین سازه البرز مفتخر به ارائه قالب های خاص این سیستم سازه ای در کشور است.


مزایای سیستم دال مجوف SKYDOME:

1-اجرای سازه سقف با دهانه آزاد ستون تا ستون تا 15 متر و بار زنده تا 400 کیلوگرم بر متر مربع.

2-قالب های با دوام با قابلیت تا 100 بار استفاده در قالب بندی.

3-عدم نیاز به قطعات مدفون در بتن که هزینه بر و غیر اقتصادی هستند نظر بلوکهای مورد استفاده در سایر سیستم های دال مجوف ( یوبوت و کوبیاکس ).

4-عدم نیاز به روغن کاری (بتن به سطح قالبها نمی چسبد لذا سطح بتن نمای بسیار مناسبی را ارائه میدهد).

5-خاصیت  آکوستیک (جاذب و مستهلک کننده صوت ) این نوع سازه سقف مناسب برای سالنهای اجتماعات و محیط های پر ازدحام و پر سر و صداست.

6-مصرف کمتر بتن و آرماتور در نتیجه کاهش وزن سازه و به تبع کاهش قابل توجه هزینه های اجرایی در مقایسه با سایر روش های مشابه

7-بتن ریزی تک مرحله ای و بدون نیاز به فوق روان کننده ها و در نتیجه بتن بدست آمده کاملا یکپارچه و مستحکم می باشد ( برخلاف سیستم های مشابه یوبوت و کوبیاکس ).


برای دریافت کاتلوگ پی دی اف کلیک کنید

برای دیدن فیلم مربوط به قالب های وافل کیلک کنید